AMP Laguna Beach
2013. június 03. írta: roncsbringa

AMP Laguna Beach

/roncsbringa extra kiadás/

Üdvözletem mindekinek, aki szándékosan (vagy csak úgy csak tudatalatt) idetévedt. Az élet úgy hozta, hogy a tervezettnél jóval hamarabb "billentyűt ragadhattam", de egyenlőre nem a GT RTS-2 következik, arra még egy keveset várni kell.

Helyette jöjjön ez a  kis "különkiadás" , amellyel mérföldkőhöz érkezett a roncsbringa blog, ugyanis ez az első olyan írás, ahol nem saját bicikli kerül bemutatásra. Kevés szöveggel és sok-sok képpel!

A  főszereplő egy gyönyörű szép, az ókori Rómához hasonlóan hét dombra épült Dél-Dunántúli városból érkezett a Kapos folyó mellől. (tessék találgatni!) Tulajdonosa Zoli barátom, akit már emlegettem korábban, és akit a városában minden rendes bicikli mániás fanatikus ismer. De szerintem az országban is sokan. Csak annyit róla, hogy igazi profi szakember, aki imádja a régi bringákat (is) és a málladozó rozsdakupacban is felfedezi annak igazi értéket. És rendes bringa fanatikushoz illően fel is támasztja azt.

Az AMP előző életében minden bizonnyal Olaszországban róhatta a kilómétereket, egészen addig, míg szomorú sorsa össze nem hozta valami rosszlelkű aberrálttal, aki felismerhetetlen ronccsá tette, és egy zöld torzóvá alakítva  gyakorlatilag a halálba küldte.  Ebben az állapotában talált rá Zoli egy olasz lomisnál, és azonnal meglátta a roncsban rejlő lehetőséget. Némi alkudozás után pár euróért el is hozta,  és  milyen jól tette...

Figyelem! A köznyugalom megzavarására alkalmas képek következnek!

IMG_8439.JPGNem volt eléggé alapos a szaki, a kormány kimaradt a zöldből.

IMG_8441.JPG

IMG_8442.JPG

IMG_8440.JPG

IMG_8443.JPG

IMG_8506.JPG

IMG_8507.JPG

IMG_8510.JPGTi mivel büntetnétek azt, aki ezt elkövette?

Abban biztos vagyok, hogy Zoli lelki szemei előtt azonnal megjelent, hogy milyen lesz az AMP, ha elér a végére. De hogy azzal tisztában volt e ott és akkor amikor meglátta, hogy micsoda szívás vár rá, amíg kivakarja a zöld festék alól a bicikli alkatrészeit, visszadja az alu fényét, na abban nem vagyok biztos.  Ugye egy vázat rendbe tenni nem egy nagy mutatvány. De váltókat, váltókarokat, féket, hajtóművet...  küllöket!!!

A végeredmény előtt azonban még jöjjenek Zoli szavai a bringáról:

" AMP Research a pontos márkanév. Igazából a cég saját vasat is csinál, de inkább megrendelésre gyártanak kis szériába. Általában a Mercedesnek, de láttam már KTM matricával is, sőt nekem is van egy régi cro-mo KTM AMP vázam. Ennek a tipusa a b3 holiday beach c.a,  ez már tárcsafelfogatással büszkélkedik. Igaz csak a saját tárcsáját lehet rá tenni meg egy pár másik amerikai típushoz árulnak adaptert ami ehhez való. A jellemzője hogy a fura geometria, és a furcsa rugózás ránézésre nem sokat tud, viszont iszonyat könnyű, és nem utolsó sorban egyszerű is. A kis patron ami látható a villa jobb oldalán az biztosít egy fix csillapítást és alul egy rugón állíthatjuk a feszességet. Előnye még hogy igazából ha terhelést kap, azaz ráülünk akkor kezd el dolgozni és mivel így azonnal összefeszül gyakorlatilag nem tud kotyogni :) Az oldaltartásával is meglepett bár én egy kicsit elfogult vagyok vele szemben. Nyílván nem várhatjuk azt tőle mint egy csúcskategóriás fox telótól de szerintem meglepően komfortos sima hobbi cc bringás alá. A rajt lévő szett 96-os deore xt 737-es, a bringát komplett ezzel adták ki bár ahogy mondtam nagyon nehéz követni mivel sok cég kérte repi cuccként és ők azzal szerelték amivel akarták. Ezen mikor rátaláltam komplett volt a szett, a pedál volt egyedül egy Velgo sima alu. és az egyik felni már cserés lehetett mert egy Ritchey Vantage  volt benn elöl, ami egy nagyon régi darab, és kifejezetten csak amerikai bringákba láttam eddig. Szerintem az volt az eredeti, a másik egy Mavic volt. Sajnos mind a kettőt menesztettem mert már nem volt idegem azokat is nitrózni így is kihalt nagyon sok agysejtem :)  Az agyakat és küllőket megpucoltam, kivakartam a festékből, de a felniket cseréltem. Kapott két Mavic felnit, amit régóta őrizgettem. a kormány és a stucni is cserés, de ez már a párom kényelme miatt.  Egy sima polír alu stucni volt benn, egy egyenes kormánnyal amit a komfort miatt egyenlőre nem tettem rá. Az ülés is ezen okból lett menesztve, meg mert az egy régi Condor volt, ami kb. 10cm a legszélesebb helyen, ránézésre is fájt :)  Szóval azt nem is nagyon mentegettem. A markolat is egy Ritchey volt de ezt is egy tenyértámaszos bbb-re cseréltem szintén a kényelem és használhatóság miatt. A szettből csak a hátsó váltót nem tudtam megmenteni, nem a festék miatt hanem mert meg is volt tekeredve, törve, festve, karcolva, alázva,  szóval szerintem így is többet szolgált mint amit lehetett. Természetesen két szintén régóta örzött Ritchey z-max classik gumit kapott."

Én már nem fárasztalak benneteket, jöjjenek a képek!

p4pb8738427.jpgEz a váz még nem az a váz!

IMG_9201.JPG

IMG_9202.JPGA láncvilla és a papucs pótlása tökéletes munka. És szép!

IMG_9206.JPGAki ezt "elkövette" tényleg mestere a szakmájának. És a hét domb városában dolgozik.

IMG_9207.JPG

IMG_9208.JPGA gyári állapot.

IMG_9211.JPGMit szóltok a polírozáshoz?

IMG_9217.JPG

IMG_9204.JPGMár ebben az állapotában is gyönyörű !

IMG_9212.JPGMég matricák nélkül.

IMG_9213.JPG

IMG_9217.JPG

IMG_9419.JPGIszonyat sok munka van benne, hogy így nézzen ki!

IMG_9421.JPG

IMG_9420.JPG

IMG_9424.JPG

IMG_9423.JPGEgy hét betépve, és pár agysejt...  Ezt én is bevállalnám érte!

váz:                     1996 AMP b3 laguna beach c.a   6013 t6 aluminíum
villa:                     6013 t6 alu AMP Research F3 XC
hátsó teló:            AMP, 3.0"
kormány:              Easton  ea 30 oversized
kormány csapágy: yst
stucni:                  Easton ea30 lowriser oversized
markolat:              bbb ergon
nyereg:                 Lookin
nyeregcső:            Ritchey Classic
felni:                     Araya, dt kűllő
kerékagyak:          Shimano deore xt 737
gumi:                    Ritchey z-max 1,9
fékek:                   Shimano xt 737
váltók:                  Shimano deore xt 737
váltókarok:            Shimano deore xt 737 8-speed
hajtómű:               Shimano deore xt 737
pedál:                   Shimano deore dx
lánc:                     Shimano CN-IG51, 1/2 x 3/32"
közép csapágy:     Shimano BB-UN71, 107 mm

Nekem már csak annyi a dolgom, hogy az AMP új gazdájának balesetmentes közlekedést, és sok szép élményt kívánjak. Na meg egy kis izomlázat...

Hamarosan (tényleg csak pár nap) újabb meglepetés blog következik, természetesen Zolitól. Nem menjetek messzire!

Addig is jó időt rátok, és ne feledjétek: a szél az mindig szemből fúj!

A bejegyzés trackback címe:

https://roncsbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr235319143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovacspeterpeet 2013.06.11. 16:21:11

Engem a fenti bicó vázának felületkezelése érdekelne, mivel,hol és mennyiért lehet ilyet kivitelezni.
Szintén egy régi bicóról lenne szó, aminek festése megkopott.

címem: kovacspeterpeet @ gmail . com

joebikes2 2013.06.13. 20:42:42

@kovacspeterpeet: szia!

ez egy polírozás volt. nem volt egyszerű, és egy fényező, barátom segítsége és szaktudása kellett hozzá , hogy nekiálljak. a bringán semmiféle lakk vagy egyéb védelem nem volt, és most sincs. a dolog úgy nézett ki, hogy 3 liter higító ment arra, hogy a zöld borzalom alól kivakarjam a cuccokat, utánna jött a feketeleves. bevallom először én is kerestem valakit aki megcsinálja a dolgot, de mivel nem találtam, inkább a barátom segítségét és szaktudását kértem. a nagyobb karcok miatt 220 as csiszolóval kezdtem, és így ment tovább a dolog egészen egy 4000 trizakt nevű cuccig ami olyan mint egy neoprén agyag. ezután jött a paszta. ott kaptam egy opálos színű felületet ami ugyan tükör volt, de nem az az igazi fényes alu szín. ekkor egy másik barátom, segítsége jött, aki hasonló anyagok forgalamzásával foglalkozik, és ismer olyan szakikat akik meg tudták mondani mi a megoldás. egy fényesítő paszta volt amit elvileg rongykorongal kellett volna felvinnem, de ez nekem nem volt, viszont simán működött kézzel is. az alkarom olyan volt mint popey-nek mikor végeztem :) ha érdekel a komplett folyamat akkor : 220-300-400-800-1000 ez már vizes!-1500 ez is vizes-2000 és ez is vizes-3000 trizakt -4000 trizakt amit egy zöld kupakos autópolírral használtam, ez után jött a fényesítőpaszta egy pamut rongy társaságában. mindez potom egy hét volt. napi kb 2-3 órában. szóval nem irigyellek, de kíváncsi vagyok mire jutsz vele. remélem segített kicsit. sok sikert.
üdv zoli