GT Karakoram
2012. november 23. írta: roncsbringa

GT Karakoram

Új családtaggal bővültünk. Na nem most, és nem úgy,  és még szeptemberben, de csak most jutottam el odáig, hogy "papírra vessem", és megosszam veletek élményeimet.

Az új jövevény egy 1989-es GT Karakoram. A GT kerékpárokat sztinte mindenki ismeri, de nem tudom tudjátok-e, hogy a Karakoram mit jelent?

A Karakorum (nyugati szóhasználattal Karakoram) hegység Pakisztán, India és Kína határvidékén terül el, Ázsia legnagyobb hegyvonulatainak egyike, melyet gyakran a Himalája részeként emlegetnek, noha nem része annak. A Karakorumnak több mint 60 db. 7000m-nél magasabb csúcsa van, köztük a világ második legmagasabb hegycsúcsa, a K2., (8.611m), vagy az egyik legismertebb csúcs, a 8.126 m magas Nanga Parbat. A sarkvidékek után itt talalható a legtöbb gleccser, köztük a világ 2. és 3. leghosszabb gleccsere.

Ezt a hegységet szeli át a Karakoram Highway. A highway-t jelen esetben szószerint kell érteni, az utat a világ legmagasabban fekvő aszfaltazott nemzetközi főútjának tekintik, nevezik magashegyi útnak is. Pakisztán fővárosát, Iszlamabadot köti össze a Kínai Kashgar városával. Az út hossza 1.300 km, ebből 800 km van a pakisztáni oldalon. Olyan legendás helyeken halad keresztül, mint az indiai civilizáció bölcsőjeként számontartott Indus-völgy, a Hunza folyó völgye, a már említett Nanga Parbat, de szerintem ide említhetjük a 2010-ben földcsuszamlás következtében létrejött Attabad tavat is, ami 22 km hosszú, helyenként 100 m mély, és a Hunza folyó vize táplálja. A földcsuszamlás miatt 6.000 ember vált főldönfutóvá, és további 25.000-nek kellett elhagynia lakóhelyét. A Karakoram Highway legmagasabb pontja a pakisztáni-kínai határon 4.693 m-en található Kundzseráb-hágó (Khunjerab Pass).

sostmap200510.gif

Az utat 1959-ben kezdték el építeni, és 1979-ben fejezték be. Az építkezés során 810 pakisztáni, és 200 kínai munkás halálát regisztrálták, de nem hivatalosan ennél jóval nagyobb számokról beszélnek. A közlekedők részére 1986-ban került megnyitásra.  Jelenleg az út bővítese folyik, 30m! szélesre szeretnék megépíteni.

karakoram_highway_in_pakistan_7150.jpg

Mit lehet ehhez hozzáfűzni?

nanga parbat karakoram 8125m.jpg

Háttérben a Nanga Parbat

010,Karakoram Highway, Indus Valley.jpg

Az Indus völgye

Hogy végül is a Karakoram hegység és a Karakoram Highway közül melyik volt a névadó, nem tudom. Talán nem is olyan fontos... Ha bővebben szeretnétek erről csodálatos és vad vidékről olvasni, javaslom nektek ezt:

http://360fokbringa.hu/hu/002-asia/sost-gulmit-elso-napjaink-a-karakorum-highway-en#more-4237

Ennyi kis kitérő után térjünk át a "lényegre". A GT Karakoramra. A bringa eddig Kaposváron pihent egy garázs mélyén, pont itt volt az ideje leporolni. Mielőtt a Karakoram előkerült volna, azért volt egy pár különleges ajánlata  Zoli barátomnak.

corratec001.jpg

A Corratec. Hogy tetszik? Nekem bejön.

montagna sx 1.jpg

Montagna SX. Attól félek, ő is nálam fog kikötni... Sokat róla sem lehet találni a neten.

montagna mtb.jpg

Ez a  Montagna sajnos nem az enyém.

troger_1.jpg

Troger Drei Zinnen, amibe azonnal bele szerettem. Ő azóta már nálam "pihen", és várja sorsa jobbra fordulását.

Kedvesem szülinapja előtt egy bő egy héttel aztán megérkezett:

HPIM0001.átméretezett.JPG

GT Karakoram all terra

HPIM0007.átméretezett.JPG

Meglehetősen ápolatlan volt szegény...

HPIM0008.átméretezett.JPG

...de részletek így is gyönyörűek. A Shimano "U" Brake.

HPIM0003.átméretezett.JPG

Shimano LX váltó szett, biopace hajtómű.

HPIM0025.átméretezett.JPG

A jobb oldalon jól látszik a Flexstem kormányszár. Ilyennel már nem sűrűn fogtok  találkozni.

HPIM0048.átméretezett.JPG

Flexstem Offroad. Na, erről kicsit bővebben.

A Flexstem kormányszárat az amerikai Bob Girvin kerékpártervező alkotta meg 1987-ben, és hegyi kerékpározáshoz lett kifejlesztve. Girvinnek úttörő szerpe volt a kerékpárok felfüggesztésének fejlesztésében,  elsősorban az elasztomer alkalmazásával. Nevéhez fűződik a Proflex felfüggesztés rendszer, amely az Offroad kerékpárok révén vált ismertté. A kormányszárak 1991-től Girvin Flexstem néven kerültek forgalomba.

Egy kis ízelitő:

proflex2.jpg

Offroad Proflex 750, 1991

proflex girvin.jpg

Teljes Grivin szettel felszerelve, 1992

proflex752.jpg

Azt hiszem kéne!!!

Na nem csorgatom a nyálam, itt van nekem a Gt Karakoram...

HPIM0019.átméretezett.JPG

....a Deore Dx agyakkal. Siralmas állapotában is szép.

Első lépésként apró darabjaira lett szétszedve a bringa, és minden egyes alkatrésze alapos nagytakarításon esett át.

HPIM0036.átméretezett.JPG

Itt most nem untatok senkit, hogy mit mivel hogyan miben. De ha valakinek segítségre van szüksége, bátran tegyen fel kérdéseket.

A váz hihetetlen jó állapotban volt, csak a jobb oldali láncvillán volt egy csúnya leverődés, és a felső csövön egy mély sérülés.

HPIM0030.átméretezett.JPG

Nem tudom mit művelhettek vele, többet lehetett itt a lánc mint a lánckeréken...

HPIM0040.átméretezett_1.JPG

...de aránylag tűrhetően sikerült kijavítani.

A hajtómű is szebben mutat némi tisztogatás és polírozás szerű simogatás után. Másik képet akartam ide tenni a javított részről, de eltünt. Egyébként nem kell megijedni az ilyen jellegű sérülésektől. Ha vannak otthon megfelelő színek, gyorsan meg lehet oldani. Csiszolás, rozsdátlanítás, zsírtalanítás, alapozás, csiszolás. Az alap szűrke szint felvittem, aztán kikevertem sötétebb szűrke, zöldesfekete árnyalatokat, és megbrópáltam kipöttyözni. A végén lakkréteg. Na jó, időben egy kicsit tovább tart, és valamivel macerásabb.

Igazából semmilyen negatív élményről nem tudok beszámolni a Karakorammal kapcsolatban.  Az alkatrészeken a tisztogatás után sem találtam erős kopás nyomokat, az összes csapágy nagyon-nagyon jó állapotban van. A külsérelmi nyomok csak a korábbi tulajdonos hanyagságára, és karbantartás hiányosságaira vezethetőek vissza, mert hogy sok kilóméter nem került bele, az biztos.

HPIM0042.átméretezett.JPG

HPIM0050.átméretezett.JPGA már sokat bizonyított Araya CV-7. Nem volt kis feladat levakarni az "odakozmált" szutykot.A brigéciol sokat segített rajta.

HPIM0026.átméretezett.JPG

A bmx korszakból örökölt Gt A'me markolatokat sajnos le kellett venni, elörgedett. A kormányszarv sem élte túl az időt.

HPIM0024.átméretezett.JPGElől Shimano canti-fék.

HPIM0049.átméretezett.JPG

A kormány rugózását biztosító elasztomer is elporladt, egy kemény gumibakkal lett pótolva, ami nem rugózik vissza olyan keményen, hogy csukló sérülést okozzon.

Gyakorlatilag ennyi volt a hiba a biciklin, ezen kívül még egy gumi borítást kellett pótolni a fékkaron. A gumiabroncs és nyereg kopást/elöregedést nem ide sorolom. A felni átfűzését követően mindenhova friss zsír került, a bowdenház is kapott egy kis  kenést a WD40-es kezelés után , aztán visszakerült minden a vázra.

És ez lett belőle:

HPIM0064.átméretezett.JPG

A nyereg nem oda való, de már úton van a korban odaillő.

HPIM0066.átméretezett.JPGEgy kicsit másképp mutat, mint az elején

HPIM0065.átméretezett.JPGA sárvédő saját készítés, természetesen fából.

HPIM0068.átméretezett.JPGAz "U" brake is csillog-villog

HPIM0073.átméretezett.JPG

Hátra új gumi  került

HPIM0072.átméretezett.JPG

A tökéletes állapotú hajtómű. Még a hajtókarba illő kupakot kell valahonnan vadászni.

HPIM0075.átméretezett.JPG

HPIM0069.átméretezett.JPG

HPIM0070.átméretezett.JPGA matricák csereérettek, de már itt az új szett!

HPIM0074.átméretezett.JPG

HPIM0048.átméretezett_1.JPGGT forever!

Nagyjából így néz ki most a Karakoram. Még akad rajta tennivaló, de tavaszra ragyogni fog.

A végén egy kis ízelitő a következő -már szintén elkészült- projektből.

Köszi hogy rám szántátok az időt, mindenkinek jó barkácsolást a hideg napokra. Vagy jó álmodozást, kinek hogy.

Sziasztok!

gt avelanche.átméretezett.jpgGT Avalanche, 1997

A bejegyzés trackback címe:

https://roncsbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr354888289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joebikes2 2012.12.02. 13:41:48

szia!

tudom már láttam a képeket de így körítéssel még látványosabb.én inkább a troger projec-et várom :) viszont pár képet megérne a lámpaszett is amit titkolsz :)
zoli
süti beállítások módosítása