Szép napot (estét vagy éjszakát) mindenkinek, aki újfent idetéved, és olvassa ezt a kissé hosszúra és talán unalmasra sikeredett történetet.
Megnyugtatok mindenkit, hamarosan vége. (de csak a Hercules sztorinak) A dolgok mai állása szerint ugyanis Hercules talpra állt!! Illetve még nem egészen, mert még állványon van, de már lehetne. De nem vágok a dolgok elébe.
Az előző részben láthattátok a kész vázat és egy-két alkatrészt, most az összeszerelés néhány pillanatát fogom megmutatni, sok-sok képpel.
Első lépésként előkészítettem a vázat az összeépítésre. A homokszórás és a festés előtt az érzékeny részeket eltömítettem, lezártam, így ezekkel sok gondom nem volt, de azért minden menetben áthajtottam egy odavaló zsíros csavart. A váz belsejének elérhető részeit szintén áttörölgettem, a hajtőmű csapágyház környéke egy kis olajos beöntést is kapott a korrózióvédelem érdekében. ( a csövekben lecsapódó pára itt gyűlik össze, és teszi is a dolgát) Az olaj és zsírmaradványok letakarítása után a vázat szépen befóliáztam (frissen tartó fólia), hogy elkerüljem a maradandó sérüléseket az új festésen.
Elsőként a világítás kábelét fűztem be a vázba, aztán az új Shimano BB-UN 55 monoblokk került a helyére, majd az első villa és a kormánycsapágy. Végül a sajátja (Hatta Vesta) maradt, de a beépítés előtt kicsit felpolíroztam. Szép lett, de a képen még ez nem látszik.
Mire észbe kaptam, hogy fotózni is kellene, már itt tartottam. A sárvédő próbaképp van felrakva, hogy elfér e az első váltó mellett. Sajnos a nyeregszár 25mm átmérőjű, eddig nem találtam megfelelőt a pótlására. De már nem is keresem, ez a hagyományos megoldás marad.
Egy keveset igazítani kellett rajta, sok hely nem maradt. Leváltáskor kb. 2 mm a hézag.
A Sachs Maillard gyorszár is a helyére került.
A fékkar és a váltókar gyári színe fekete volt, de lekopott. Shimano váltó-bowdenház és Saccon fék-bowdwnház, mindkettő teflonos. Markolatom még nincs, de a tervem már meg van rá.
Még nem volt készen az új felni, de a váltó már teszt üzemmódban működött. A fékbowden is a helyén van.
Pár nap múlva a felnik is visszakerültek hozzám, természetesen új színükben pompázva, és végre elkezdhettem a kerekek építést. Azaz csak kezdhettem volna, ugyanis a küllőkről teljesen megfeledkeztem. A régieket ha akartam volna sem tudom befűzni, mivel azok szimpla falú felniben voltak, az új pedig dupla falú, vagyis a belső átmérője jóval kisebb, így rövidebb küllőkre van szükség. És abból sem csak egy méretre, mivel a hátsó felnit rendesen el kell tolni majd jobbra, a hajtás oldal irányába. Hosszas számolgatás után nem volt mit tenni, nyakamba vettem a várost, és két helyről sikerült is összeszedni a két méretet. Ezzel pont el is ment a tegnap délelőttöm, de azért délután neki álltam a fűzésnek.
A fűzés előtt az első agy kapott még egy kis finom polírozást. A felni Beretta 26x1,75, szerintem városba szánt bringába ez minden szempontból megfelel, rozsdamentes acél küllők.
Kezdeti lépések az első kilenc küllővel.
Ha elkészül három keresztes lesz. Legalábbis remélem.
Az egyik oldal küllői már helyükre kerültek
A szelep furatától jobbra az első már a másik oldal első küllője. Érdemes odafigyelni, mert lyuktévesztés esetén jön a cifra káromkodás. Nem akarok részletekbe bocsátkozni a küllőfűzéssel kapcsolatban, akit érdekel számtalan remek leírást talál, tőlem sokkal tapasztaltabb és hozzáértőbb emberektől.
Helyére került mind a 36 küllő
A hátsó agy polírozásán is finomítottam még a fűzés előtt. Egyébként az alu alkatrészek polírozása nem egy bonyolult dolog. Akár fúróval is meg lehet csinálni, de csak polírozó rudat használjatok. Lehet kapni kisebb kiszerelésben is. Plusz rongy vagy filc korong, előtte zsírmentesíteni. A nem túl mély karcokat 400-as vagy 800-as vizes csiszolópapírral szépen el lehet tüntetni. Én a krómozott alkatrészeket is koronggal tettem szebbé.
Az új racsni miatt kellett ennyire jobbra tolni a fűzést, mivel az 14-28 fogszámmal van, a régi 13-28 volt. Egy fog miatt nagyobb hézagolás kellett, mert nem fért el a lánc a támvillánál, emiatt pedig jobban oldalra kellett tolni a felnit. A váltókat már itt belőttem, de ezen még úgy is finomítani kell a készre szerelésnél. A váltó beállításáról szintén sok anyagot találhattok a neten.
Végre elérkezett a felgumizás! A felniszalagok is újak, hogy piros lett az véletlen. Figyeljetek oda, hogy a szelep nyílása a megfelelő helyre kerüljön.
Először a külső egyik oldalát tegyétek fel a felnire, majd a szelepet erőltessétek be a helyére, főleg ha gumírozott a szelepszár. A belsőt lehetőleg egyenletesen, ne össze-vissza tekeredve igazítsátok a helyére. A külső esetében figyeljetek oda a forgásirányra is ha kell, és a feliratokra. Azok általában a menetirány szerinti jobb oldalon vannak elhelyezve.
Oda kell figyelni, hogy a szelepnél rendesen beilleszkedjen a külső pereme a felnifal és a szelep/gumi közé.
A hátsó kerék összeszerelve. A gumit mielőtt teljesen felfújjátok érdemes félpuha állapotában körbe ütögetni, jól megnyomkodni. Így a belső is eligazodik, a külső pereme is mindenhol a helyére kerül.
Az első kerék is ott van, ahol lennie kell. Jöhetett a fékek bekötése, beállítása, de ez már csak holnap.
Itt tart mos a Hercules Typ. 831 Competition felújítása/átépítése. Holnap reményeim szerint megteszem az első próbaköröket vele, de csak ha nem fog megint esni az eső. De előtte még lesz vele tennivaló, a pedálok is hiányoznak, fékek váltók pontos beállítása. A bringáról készült olyan kép is ahol már egyben is látható, de ezt egyenlőre még nem osztom meg veletek. Majd a jövőhéten. Ha minden rendben lesz a próbakörön, még lesz egy munka úgy is, sárvédő, csomagtartó felszerelése, világítás kiépítése.
Szóval folytatás a befejező résszel hamarosan. Ha addig is bármilyen kérdés felmerül bennetek, nyugodtan írjatok, szívesen válaszolok.
Addig is nyeregbe mindenki, jó időt és jó szelet rátok! (mert a szél az mindig szemből fúj!)
Ja, és kevés lengyel kamionost! Ezt kifejtem majd bővebben.