Fából készült ez meg az...
2012. december 31. írta: roncsbringa

Fából készült ez meg az...

Kerékpár kiegészítők fából

Az az igazság, hogy ezekről a fából készült kacatokról nem akartam írni, de Zoli barátom kicsit rásegített, hogy  megérne egy kis törődést. Többek között azért sem akartam közzé tenni, mert ezek nem profi kiegészítők, csak egy lelkes amatőr esetlen próbálkozásai. Állítólag gyakrolat teszi a mestert, talán egyszer lesznek profi szerszámaim, és lesznek majd olyan dolgok, amik tényleg ide valók.

Szóval ezek csak kedvtelésből, a fa szeretetéből adódóan készült tárgyak, egy kis játszadozás,  kérek mindekit, hogy e szerint kezelje amit látni fog.

Aki olvasta/látta az előzményeket, az jól tudja, hogy a fa (és a bőr) már a Herculesen is megjelent. Ott inkább a bőr kapott nagyobb hangsúlyt, igaz az is csak olyan "kipróbálom, meg tudom e csinálni" stílusban készült, ráadásul költség kímélési okokból  nem is a megfelelő anyagból.

Kép 245a.JPG

Aztán ott volt még az "árvizes" bringa, erre próbáltam meg először sárvédőt hajlítani, de ez még csak rétegelt lemezből készült. A bőr itt is jelen van, varrógéphez való szíj alakult át markolattá.

Kép 087a_1.JPG

Kép 081a_1.JPG

Kép 090a_1_1.JPG

Aztán jött a Karakoram. Erre magamtól nem raktam volna sárvédőt, de a kedvesem miatt rászántam magam, és újra hajtogattam egyet, amit megpróbáltam hangulatában a bringához passzítani. Mint már láttátok, így sikerült:

HPIM0068_1.JPG

HPIM0065.JPG

 

Ez a sárvédő is rétegelt lemezből készült, festve lakkozva van. A belső oldala ennek is és az elsőnek is Plasti Dip folyékony gumival van még bevonva, így kevésbé lesz sérülékeny az alatta lévő lakkréteg. Ezután került a képbe Zoli Corratec Beach Cruisere, amit fel akar újítani. Innentől beindultak a dolgok. Eldöntöttem, hogy kap egy pár sárvédőt, ehhez elküldte a törött eredetit mintának. Ezt már nem akartam rétegelt lemezből csinálni, egy asztalos ismerősöm fűrészelt megfelelő szélességű, hosszúságú és vastagságú fehér kőrisből leceket. Mivel gőzőlő berendezésem nincs, áztatás után rászorítottam a formára, majd párnap száradás után mind a két oldala be lett kenve faragasztóval, és ment vissza a formába száradni. Száradás után jöhetetett a csiszolás, furatok elkészíése, megint csiszolás. A felület kezelése faolajjal és viasszal történt, a végén kapott egy laza polírozást.

A sárvédő barkácsolása során többször eszembe jutott, hogy kellene egy hozzá illő világítás. Zoli elmondta, hogy elemes ledes lámpákban gondolkodik, így krölnéztem, mi van otthon, és neki álltam egy lámpa szett elkészítéséhez. Miután kigondoltam hogy fogom kivitelezni úgy, hogy szétszedhető legyen az elem csere miatt, már könnyű volt. Maga a lámpatest kis fehérkőris lapokból lett összeragasztva, amiből a sárvédők is készültek. A belső elemeken (a beépített lámpa magasságának megfelelő darabszámban) ki lett vágva a beépítésre kerülő lámpa helye, ezeknek a teteje és az alja le van zárva egy vagy két lappal. Itt külön vettem a két felet és összergasztottam a falapokat. A csavarfuratok elkészítése és a két rész összecsavarozása után került kifúrásra a led helye. Az első lámpán ez macerásabb volt, mivel annak az átmérője 2,5 cm körül van,   ott már volt szerepe a gömbráspolynak is. Ezt követően  formára lett csiszolva, és megkapta a kis nyomógombokat is. Sajnos nem csináltam képeket a félkész darabokról, sem a kész lámpák belsejéről, de végeredményt megörökítettem.

HPIM0106.JPGA hátsó lámpa

HPIM0109.JPG...és működik.

HPIM0029.JPGEz is világít!

HPIM0027_1.JPGEgyütt a szett.

HPIM0038.JPG

HPIM0046.JPGMár bánom, hogy a hátsó lámpára fém konzolt tettem. Ő lett készen hamarabb...

HPIM0037.JPG

Szóval ilyen lett az első igazi fából készült sárvédő és lámpa szett. Van még hova fejlődni, de vegyétek figyelembe, hogy ezek még az első darabok.

Egyébként itt még nincs vége a fa őrületnek, a történet folytatódni fog a Gilde projectben. Egy kis ízelítőt és kedv csinálót azért kaptok belőle, elvégre nyakunkon az új év!

HPIM0062.átméretezett.JPGMár majdnem félkész a hátsó lámpa.

HPIM0050.átméretezett_1.JPGAz első főpróba.

Azt hiszem ennyi volt 2012. Ezúton kívánok Boldog Új Évet mindenkinek aki ide tévedt, aki időt szánt rá, és elolvasta az írásaimat, és sok ezer bringás társamnak! Sok szerencsét és sok balesetmentes kilómétert a 2013-as évben!  A lelkes felújítóknak meg sok szép régi bringát!

bike fun quote.átméretezett.jpg

vintage-style-bike-girl-pinup-on-red-cruiser-580x725.jpg

japan.jpg

bikini-girl-on-red-vintage-cruiser-bike.jpeg

post.jpg

Sexy-Girls-Bikes.jpg

tumblr_lyxpsxQkZr1qhi46lo1_500.átméretezett.jpeg

newyearoldbikes.átméretezett.jpg

Girls-Riding-Bicycles-1.jpg

kitty on a bike.jpg

vintage_bicycle_pinup_girl_happy_new_years_postcard.átméretezett.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://roncsbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr654970454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.01.07. 12:20:08

Tetszik a blog, ne hagyd abba. :)

Viszont ez a fa és nagyon természetközeli cuccok disszonánsan hatnak ezeknél a kerékpároknál. Azért tuningolnak ezzel sokan szerintem, mert filozófiájában rendben van a dolog, de technológiailag annyira idegen és logikátlan, hogy az hihetetlen.

Szóval ez a beleerőltetni a mai technikát régi külsőbe, az nekem valahogy a régen minden jobb volt réveteg múlbanézést juttatja eszembe, de akkor meg megint csak bosszantó, mert akkor tessék lovaskocsival közlekedni.

Peace. :)

roncsbringa 2013.01.16. 13:04:08

@droctor:
Hali!
Nem szeretnék vitaoldalt nyitni a témával kapcsolatban, de nem értek egyet veled. A fa mindig is jól megfért a fém mellett, és nincs ez másként a mai modern világunkban sem. A fém hideg, kemény még festve is, míg a fa lágyabb, melegebb, és élő. Miért ne lehetne a kettőt kombinálni? Miért ne lehetne a közelmúlt modernnek látszó, de ridegséget és az elavulás érzését sugárzó eszközeit szebbé, melegebbé, "élővé" tenni a fa által? Technológiailag akkor tartanám idegennek, ha valóban a mai kor csodáit szerelném fel fából és bőrből készült kiegészítőknek. Valóban disszonánsan hatna egy alu-, vagy karbonvázas hightech biciklin, de még az elektromos bringákon is. Vagy elmehetnénk a különböző felhasználási célokra tervezett kerékpárok irányába is, de szerintem felesleges. Szerintem a 80-as években és előtte, de még a 90-es évek elején (nem sportcélokra) gyártott biciklik nagy része is jól megférne a fa kiegészítőkkel.
Örülök hogy tetszik blog, remélem még lesz miről írnom!

joebikes2 2013.01.17. 20:56:44

sziasztok!

kicsit had beszéljek bele én is :) a fát ,igaz régebben de használták a bringán több helyen is. pl...markolat,csomagtartó tetején. én személy szerint láttam eredeti sárvédőt is. de ha kicsit elvonatkoztatunk most attól hogy a divat merre tart, gondolok a használhatatlan és szerintem igen veszélyes fixi őrületre, ami ugyancsak visszatekintés a multba. akkor szembe találhatjuk magunkat egy olyan vonallal is ami egyre erősebben van jelen az életünkben, az pedig a retró mánia. nagyon sokan porolják le a vasat amit letettek több éve , hogy megpróbáljanak új életet lehelni bele. persze több kevesebb sikerrel. aztán ott van az amikor ezt felkarolva új bringákat csinálnak régi sítlussal vértezve, ami nagyon kínos is tud lenni, mint például egy fa erezetű műanyag sárvédó, vagy markolat. mert találkoztam már ilyennel.ránézel, és meglep hogy milyen jól néz ki, aztán megérinted és kiver a víz :( ez mellett bevalhatjuk magunknak azt is hogy ezek a régi vasak a saját idejükben , nem csak megfizethetetlen volt egy átlag magyar embernek, de lényegesebben tartósabbak is a mai cuccoknál. ezt bátran kijelenthetem szerintem a 20 éves szervizes múltammal. én 94-ben egy kerékpáros csapatnak szereltem, és nagyon szerencsésnek mondhatom magam , mert napi szinten találkoztam az akkori csúcskategóriás alkatrészekkel, és tapasztalatból beszélhetek. kicsit elkanyarodtam, de a lényeg, hogy egy jól összeválogatott szín és alkatrész csoportal nagyon dekoratív bringát lehet csinálni fa kiegészítőkkel. igyekszem bebizonyítani a corratec építésével :)

2013.01.18. 18:35:59

@roncsbringa:

Nem is kell egyetérteni, sőt, szeretném is kérni, hogy ne. :)

Nem egyformán látjuk ezt a dolgot, de a lényeget igen. Szerintem mindketten szeretjük a bringákat és ez a lényeg.
süti beállítások módosítása