Üdvözletem minden kedves látogatónak! Mint ahogy a Troger posztban már jeleztem, június közepéig be kellett fejeznem egy születésnapi ajándék biciklit legkedvesebb keresztlányom részére. Sokáig gondolkodtam, hogy milyen típusú legyen, végül a lakhelyére jellemző terepviszonyok miatt elvetettem a vagány csajos városi ötletét, és maradtam a monti mellett. Csajoskodni majd ráér később, most tanuljon meg inkább rendesen bicajozni.
Így került a képbe a GT Outpost, amit még Zoli barátom kukázott ki egy lomisnál, megmentve ezzel az ócskavas telep jelentette végállomástól. Először a GT RTS-2-t szerettem volna megcsinálni, de amikor megérkezett túl nagynak találtatott. Maradt az Outpost, ami soha nem tartozott a GT csúcsbringái közé, de azért elmegy, egy kezdőnek meg főleg.
Bevallom őszintén, amikor alaposabban ránéztem az Outpost maradványaira, eléggé reménytelennek tűnt az ötletem, hogy abból egy normális, működő valamit fogok összehozni. De nem panaszkodom, láttunk már ennél rosszabbat is.
Az ismerkedés első pillanatai: ez tényleg egy bontószökevény
A hajtómű még használahtó állapotban lenne...
Ez elég csúnya
Ez is csúnya, viszont nagyon szépen forog. BB-CS11
Valamikor 200 GS volt, ahogy a váltók is.
Az ugye nem volt kérdés, hogy ami a vázon volt miden megy a kukába. A nagy kérdés az volt, mit tegyek rá, és azt honnan szerezzem be. Szerencsére Zoli egyik ismerőse ráakadt a szép bringára, némi szervezkedés után már hozzám került postázásra. Elkezdődhetett végre a váz előkészítése a festéshez.
Hőlégfúvó, drótkefe, életlen kés.... nagyon nem voltam magamnál, mikor nekiálltam
Máskor gondolkodás nélkül vittem volna homokolni, hogy most mi ütött belém, nem tudom. De viszonylag hamar készen letem a váz letisztításával meg a csiszolással is, lehet legközelebb is bevállalom. A festőhöz még nem vittem el, előbb látni akartam a donort. Tudatalatt talán még reménykedtem is, hátha jó lesz a vázméret. de amikor megérkezett a posta hamar kiderült, hogy a GT váz a nyerő.
A donor Giant Terrago. Gyönyörűek az 1993-as Deore DX cuccok, fájt a szívem elbontani...
Az nem mondom hogy kopás mentes, de nagyon vigyáztak rá
Egyébként érdekes, hogy mind a két bringa '93-as évjárat. A GT esetében nem vagyok teljesen biztos, a váltók 1992 körüliek, viszont a monoblokk, a BB-CS11 1993-ban jelent meg először az EX sorozatban. Nem tudom, vagy később rakta be valaki, vagy egy kis gyártói "figyelmesség" az új cucc beépítése a régiek közé. A DX évjáratat kétséget kizáróan 1993.
Sok időm nem volt elmélkedni, nekiálltam szétbontani és rendbe tenni az átépítendő alkatrészeket. Gyakorlatilag csak tisztítani, átzsírozni kellett, egy gyenge polír az alu dolgokon, és a pedál esztétikai feljavítása. Ekkor már festődőtt a váz, és izgatottan vártam vissza az új gyöngyház fehér fényezéssel. Erre a színre egyébként jól ráfutottam. Azt már az elején eldöntöttam, hogy fehér lesz a váz, később kitaláltam, hogy legyen gyöngyház. A kopp akkor érkezett, amikor az üzletben kiderült, hogy pont kétszer annyiba kerül mint az eddigi festékek, amiket vásároltam. Ekkor azonban már nem volt visszaút, ugyanis már jóval korábban átbőröztem a rászánt Velo nyerget. Szép bordóra. Egyébként ez volt az első nyeregbőrözésem, és ez nagyjából jól észrevehető. Már tudom, hogy hiába látszik szép egyenletesnek a felület, alá kell tenni egy nagyon vékony szivacs réteget, amely kisimítja az egyenetlenségeket. Ugyanis a kifeszített bőr könyörtelenül megmutat minden kicsi felületi hibát!
Nem vagyok egy nagy fotós, de ez a piros valójában bordó.
Aztán végre megérkezett váz is, és amikor megláttam már nem sajnáltam az extra költséget a gyönház festék miatt.
Sajnos a kép nem adja vissza a fényezés igazi szépségét...
...de lehet inkább fotózni kellene megtanulnom.
Innentől gyakorlatilag minden adott volt, hogy összeépüljön az, aminek össze kell. Óriási lelkesedéssel álltam neki a bringa összerakásának, kisebb csalódás csak akkor ért, amikor az XT fejcsapágy kónuszát nem tudtam felrakni a villára. Nem is értem, minden része passzolt, ez valahogy egy pár tizededel szűkebb volt. Nem akartam erőltetni, rendbe tettem ami gyárilag benne volt, kapott új golyóskosarat, a külsejét meg felpolíroztam.
Szeretem a munka ezen részét, olyan mint egy kirakodó vásár, ahol villám gyorsan elkapkodják a portékát
A pedálok külső része nagyon kopott volt, de itt már a felirat is látható
Biztos ami biztos, azért kibontottam a porvédőket, és kapott zsír utánpótlást.
Nem bíztam a kormánycsapágyban, de teszi a dolgát
Az első váltó bilincsét hézagolni kellett.
Lassan alakot ölt Dorka vadi új bringája
Ha minden elő van készítve, villám gyorsan fel lehet pakolni a cuccokat a vázra. A határidő vészesen közeledett, azonban sem matrica szettem nem volt még, meg közben kitaláltam, hogy csak kell valami sárvédő a bicajra, ha már kislány, -bocsánat: nagylány- fogja hajtani. A GT gyakorlatilag már menetkész volt, gyorsan csináltam is pár képet róla.
Már ebben az állapotában is nagyon tetszett
Az eredeti tervek szerint múlt héten szombaton utazott volna a GT új gazdájához, de ez egyéb körülmények miatt meghiusult, a dekorosok óriási szerencséjére. Én közben készen lettem a sárvédőkkel, de ez sem volt egyszerű. Az első szín amit ráraktam valami borzalom volt, másnap nem győztem újra csiszolni az egészet, bár volt bennem egy olyan érzés, hogy inkább fogpiszkálót faragok belőle. Aztán a második próbálkozás kárpótolt a plusz munka okozta fáradtságomért. Mind színében, mind formájában nagyon jól sikerült, /de ez csak az én véleményem.
Aztán végre elkészültek a matricák is. Nem tudom ki hogy van ezzel, én azért ragaszkodom a feliratok reprodukálásához, ezek nélkül üresnek érzem az egészet. Főleg hogy egy kicsit személyessé is tettem a bringa megjelenését.
A GT Outpost elnyerte végleges formáját. Csak képek:
Innen is még egyszer Boldog Születésnapot Dorka! Remélem sokat fogod használni, kerüljenek el a nagy bukások és a közveszélyes egyéb közlekedők!
Egy kis műszaki tartalom:
Váz: GT/ Tange
Kormányszár: ismeretlen alu/acél
Kormánycsapágy: y.s.t.
Kormány: noname alu
Markolat: bőr/szivacs - saját
Monoblokk: BB-CS11
Hajtómű: FC-MT60 Biopace 48-38-28
Pedál: PD-M650
Lánc: Shimano Narrow HG
Fék/váltókar: ST-M071 jobb oldalon XT váltókar
Fékek: BR-M650
Első váltó: FD-M650
Hátsó váltó: RD-M650 GS
Első agy: HB-M650
Hátsó agy: FH-M650
Felni: Araya RM20
Gumik: Maxxis
Nyereg: Velo Geltech
Nyeregcső: alu
Nyeregcső bilincs: mountain special
A következő "adásban" már tényleg az RTS következik, hacsak a szerkesztő addig közbe nem szól. Már darabokban van, és jól felpiszkálta az idegeimet!
Addig is enyhébb időt minden padáltaposóra, és ne feledjétek bármekkora is a hőség:
A forró szél is mindig szemből fúj!