Az az igazság, hogy ezekről a fából készült kacatokról nem akartam írni, de Zoli barátom kicsit rásegített, hogy megérne egy kis törődést. Többek között azért sem akartam közzé tenni, mert ezek nem profi kiegészítők, csak egy lelkes amatőr esetlen próbálkozásai. Állítólag gyakrolat teszi a mestert, talán egyszer lesznek profi szerszámaim, és lesznek majd olyan dolgok, amik tényleg ide valók.
Szóval ezek csak kedvtelésből, a fa szeretetéből adódóan készült tárgyak, egy kis játszadozás, kérek mindekit, hogy e szerint kezelje amit látni fog.
Aki olvasta/látta az előzményeket, az jól tudja, hogy a fa (és a bőr) már a Herculesen is megjelent. Ott inkább a bőr kapott nagyobb hangsúlyt, igaz az is csak olyan "kipróbálom, meg tudom e csinálni" stílusban készült, ráadásul költség kímélési okokból nem is a megfelelő anyagból.
Aztán ott volt még az "árvizes" bringa, erre próbáltam meg először sárvédőt hajlítani, de ez még csak rétegelt lemezből készült. A bőr itt is jelen van, varrógéphez való szíj alakult át markolattá.
Aztán jött a Karakoram. Erre magamtól nem raktam volna sárvédőt, de a kedvesem miatt rászántam magam, és újra hajtogattam egyet, amit megpróbáltam hangulatában a bringához passzítani. Mint már láttátok, így sikerült:
Ez a sárvédő is rétegelt lemezből készült, festve lakkozva van. A belső oldala ennek is és az elsőnek is Plasti Dip folyékony gumival van még bevonva, így kevésbé lesz sérülékeny az alatta lévő lakkréteg. Ezután került a képbe Zoli Corratec Beach Cruisere, amit fel akar újítani. Innentől beindultak a dolgok. Eldöntöttem, hogy kap egy pár sárvédőt, ehhez elküldte a törött eredetit mintának. Ezt már nem akartam rétegelt lemezből csinálni, egy asztalos ismerősöm fűrészelt megfelelő szélességű, hosszúságú és vastagságú fehér kőrisből leceket. Mivel gőzőlő berendezésem nincs, áztatás után rászorítottam a formára, majd párnap száradás után mind a két oldala be lett kenve faragasztóval, és ment vissza a formába száradni. Száradás után jöhetetett a csiszolás, furatok elkészíése, megint csiszolás. A felület kezelése faolajjal és viasszal történt, a végén kapott egy laza polírozást.
A sárvédő barkácsolása során többször eszembe jutott, hogy kellene egy hozzá illő világítás. Zoli elmondta, hogy elemes ledes lámpákban gondolkodik, így krölnéztem, mi van otthon, és neki álltam egy lámpa szett elkészítéséhez. Miután kigondoltam hogy fogom kivitelezni úgy, hogy szétszedhető legyen az elem csere miatt, már könnyű volt. Maga a lámpatest kis fehérkőris lapokból lett összeragasztva, amiből a sárvédők is készültek. A belső elemeken (a beépített lámpa magasságának megfelelő darabszámban) ki lett vágva a beépítésre kerülő lámpa helye, ezeknek a teteje és az alja le van zárva egy vagy két lappal. Itt külön vettem a két felet és összergasztottam a falapokat. A csavarfuratok elkészítése és a két rész összecsavarozása után került kifúrásra a led helye. Az első lámpán ez macerásabb volt, mivel annak az átmérője 2,5 cm körül van, ott már volt szerepe a gömbráspolynak is. Ezt követően formára lett csiszolva, és megkapta a kis nyomógombokat is. Sajnos nem csináltam képeket a félkész darabokról, sem a kész lámpák belsejéről, de végeredményt megörökítettem.
A hátsó lámpa
...és működik.
Ez is világít!
Együtt a szett.
Már bánom, hogy a hátsó lámpára fém konzolt tettem. Ő lett készen hamarabb...
Szóval ilyen lett az első igazi fából készült sárvédő és lámpa szett. Van még hova fejlődni, de vegyétek figyelembe, hogy ezek még az első darabok.
Egyébként itt még nincs vége a fa őrületnek, a történet folytatódni fog a Gilde projectben. Egy kis ízelítőt és kedv csinálót azért kaptok belőle, elvégre nyakunkon az új év!
Már majdnem félkész a hátsó lámpa.
Az első főpróba.
Azt hiszem ennyi volt 2012. Ezúton kívánok Boldog Új Évet mindenkinek aki ide tévedt, aki időt szánt rá, és elolvasta az írásaimat, és sok ezer bringás társamnak! Sok szerencsét és sok balesetmentes kilómétert a 2013-as évben! A lelkes felújítóknak meg sok szép régi bringát!