Utoljára akkor láttam a roncsbringa blogot, amikor élesítettem az utolsó bejegyzést. Te jó ég, milyen régen volt!
Úgyhogy üdvözletem mindenkinek, aki újfent ide téved, és nem csak a képeket nézegeti, hanem bele is olvas. Remélem találtok felhasználható információkat, ötleteket, meg miegymás.
Szóval a NOVY. Egy ismerősöm udvarában találtam rá télvíz idején, a kormány és a stucni egy része épp kilátszott a hó alól. Megnéztem. Hazavittem. Először csak azért, mert még soha nem hallattam ezt a nevet, aztán meg már fantáziát is láttam benne, persze nem restaurálni, mert csak egy vázról beszélek.
Konkrétan róla:
Látott már szebb napokat, de a krómozott villa még küzdött. Az a puttony a hátán...
A villanyakban annyi zsír volt, hogy az idők végezetig el lett volna benne a kormányszár
A márkáról sokat nem tudni, azon kívül hogy belga, és valamikor a 70-es években megszűnt. Viszont még lehet pár képet találni, és úgy gondolom voltak szép vázaik. Sőt, nagyon szépek!
Mint ezek:
Ilyenekről azért nem álmodoztam, mert ugye ez a váz nem az a váz. De -gondoltam- egy szép kis városi egy sebességes, kontrafékes vasat össze lehetne hozni belőle, így belevágtam a váz rendbetételének. Ez azzal kezdődött, hogy a hátul komoly túlsúlyt jelentő és fixen rögzített csomagtartó a flex áldozata lett, és a középcsapágy berohadt csészéit is kivarázsoltam. A matrica maradékok fotózását követően a váz tisztítás, rozsdátlanítás után ment festődni, miután készen lettek a sablonok, illetve az egy darab matrica ami rákerült. Nem akartam magam nagy költségekbe verni, így az alkatrészek beszerzése is e szempont figyelembe vételével történt. Természetesen nem tescogazdaságos megoldásokban gondolkodtam, így igyekeztem tartós, elfogadható minőségű cuccokat beszerezni. De ezt majd a végén.
Mire a váz festése elkészült a hozzávalók nagy része is meg lett.
Az összeszerelés előtt még egy csoportkép...
meg még egy...
meg még 1.
Nem ilyet akartam, de ez lett belőle. Mármint a színek. A matt szürke az oké, de ez a matt sárgászöld... Amikor kiválasztottam a színeket, egy nagyon szép, világos neon zöld szerű színt vittem haza. Sajnos bíztam a szakemberben, így világos alapozóra került fel, ez lett belőle. Pedig a legkedvesebb festőm mondta is hogy szerinte... Csalódott voltam, de ez sem lett annyira rossz, hogy újra festessem. Pedig kellett. Figyelmetlen voltam, és nem vettem észre, hogy az első villa egy erős fizikai ráhatás következtében elmozdult hátrafelé. Magyarul meghajlott. Szerencsére sikerült orvosolni, és az újra fényezést követően már tökéletes volt.
És hogy mi került beépítésre? Sikerült vadásznom egy -gyakorlatilag új- Shimano kontra fékes agyat, így ehhez kapott egy egyszerű Shimano országúti első agyat, csak hogy na.. Rozsdamentes DT küllőkkel kerültek befűzésre a matt szürkére fényezett Altrix Warrior felnikbe. Masszív erős felnik, nagyon jó ár-érték arányban, sokat bírnak. A felnikre 32-622 Rubena V69 külsők lettek felhúzva. Szintén vadászat eredménye a Thun egy sebességes alu hajtómű, ami eléggé újnak látszott, és Shimano monoblokkra lett rögzítve. A hajtókarok Wellgo pedálokban végződnek, és egyszerű cseh lánc kapcsolja össze a hátsó agyat a hajtóművel. A kormánycsapágy -hála a tonnányi zsírnak- az eredeti maradt, ahogy a kormány és a kormányszár is. Az első fék egy régi két forgáspontos középen húzó országúti, illetve polírozott canti fékkar. A markolat szürke bőrrel bevont szivacs markolat. Kapott még egy működő kerékzárat, illetve egy DDK fixi nyerget. Ami nagyon kényelmes. Nagyjából ennyi. A láncvédő saját kivitelezés, polírozott alu.
És a végeredmény, az újjá született, átalakult NOVY:
Ez most így sikerült. A képeket a roncsbringa facebook oldalán is megnézhetitek, de most mondom, az eleje nagy meglepetés lesz. Ellenben megtudhatjátok mivel is foglalkoztam az elmúlt hónapokban a bringák helyett.
Hamarosan jön egy újabb vas, egy kicsi Giant, addig is jó szórakozást, meg egyebeket mindenkinek!
És ne feledjétek: "A szél az mindig szemből fúj!"