A vas neve: NOVY
2015. május 07. írta: roncsbringa

A vas neve: NOVY

Utoljára akkor láttam a roncsbringa blogot, amikor élesítettem az utolsó bejegyzést. Te jó ég, milyen régen volt!

Úgyhogy üdvözletem mindenkinek, aki újfent ide téved, és nem csak a képeket nézegeti, hanem bele is olvas. Remélem találtok felhasználható információkat, ötleteket, meg miegymás.

Szóval a NOVY. Egy ismerősöm udvarában találtam rá télvíz idején, a kormány és a stucni egy része épp kilátszott a hó alól. Megnéztem. Hazavittem. Először csak azért, mert még soha nem hallattam ezt a nevet, aztán meg már fantáziát is láttam benne, persze nem restaurálni, mert csak egy vázról beszélek.

Konkrétan róla:

 novy019.jpg                              Látott már szebb napokat, de a krómozott villa még küzdött. Az a puttony a hátán...

 

 

novy016.jpg     A villanyakban annyi zsír volt, hogy az idők végezetig el lett volna benne a kormányszár

 

 

novy015.jpg

 

 

A márkáról sokat nem tudni, azon kívül hogy belga, és valamikor a 70-es években megszűnt.  Viszont még lehet pár képet találni, és úgy gondolom voltak szép vázaik. Sőt, nagyon szépek!

Mint ezek:

novy_ss.jpg

 

novy_road.jpg

 

 

novy072.jpg

 

 

Ilyenekről azért nem álmodoztam, mert ugye ez a váz nem az a váz. De -gondoltam- egy szép kis városi egy sebességes, kontrafékes vasat össze lehetne hozni belőle, így belevágtam a váz rendbetételének. Ez azzal kezdődött, hogy a hátul komoly túlsúlyt jelentő és fixen rögzített csomagtartó a flex áldozata lett, és a középcsapágy berohadt csészéit is kivarázsoltam. A matrica maradékok fotózását követően a váz tisztítás, rozsdátlanítás után ment festődni, miután készen lettek a sablonok, illetve az egy darab matrica ami rákerült. Nem akartam magam nagy költségekbe verni,  így az alkatrészek beszerzése is e szempont figyelembe vételével történt. Természetesen nem tescogazdaságos megoldásokban gondolkodtam, így igyekeztem tartós, elfogadható minőségű cuccokat beszerezni. De ezt majd a végén.

Mire a váz festése elkészült a hozzávalók nagy része is meg lett.

novy034.jpg                                                       Az összeszerelés előtt még egy csoportkép...

 

novy035.jpg                                                                      meg még egy...

 

novy038.jpg                                                                    meg még 1.

 

Nem ilyet akartam, de ez lett belőle. Mármint a színek. A matt szürke az oké, de ez a matt sárgászöld... Amikor kiválasztottam a színeket, egy nagyon szép, világos neon zöld szerű színt vittem haza. Sajnos bíztam a szakemberben,  így világos alapozóra került fel, ez lett belőle. Pedig a legkedvesebb festőm mondta is hogy szerinte... Csalódott voltam, de ez sem lett annyira rossz, hogy újra festessem. Pedig kellett. Figyelmetlen voltam, és nem vettem észre, hogy az első villa egy erős fizikai ráhatás következtében elmozdult hátrafelé. Magyarul meghajlott. Szerencsére sikerült orvosolni, és az újra fényezést követően már tökéletes volt.

És hogy mi került beépítésre? Sikerült vadásznom egy -gyakorlatilag új- Shimano kontra fékes agyat, így ehhez kapott egy egyszerű Shimano országúti első agyat, csak hogy na.. Rozsdamentes DT küllőkkel kerültek befűzésre a matt szürkére fényezett  Altrix Warrior felnikbe. Masszív erős felnik, nagyon jó ár-érték arányban, sokat bírnak. A felnikre 32-622 Rubena V69 külsők lettek felhúzva. Szintén vadászat eredménye a Thun egy sebességes alu hajtómű, ami eléggé újnak látszott, és Shimano monoblokkra lett rögzítve. A hajtókarok Wellgo pedálokban végződnek,  és egyszerű cseh lánc kapcsolja össze a hátsó agyat a hajtóművel. A kormánycsapágy -hála a tonnányi zsírnak- az eredeti maradt, ahogy a kormány és a kormányszár is. Az első fék egy régi két forgáspontos középen húzó országúti, illetve polírozott canti fékkar. A markolat szürke bőrrel bevont szivacs markolat. Kapott még egy működő kerékzárat, illetve egy DDK fixi nyerget. Ami nagyon kényelmes. Nagyjából ennyi. A láncvédő saját kivitelezés,  polírozott alu.

És a végeredmény, az újjá született, átalakult NOVY:

novy048.jpg

 

 

novy049.jpg

 

 

novy050.jpg

 

 

novy052.jpg

 

 

novy066.jpg

 

 

novy070.jpg

 

 

novy071.jpg

 

 

novy061.jpg

 

 

novy060.jpg

 

 

novy058.jpg

 

 

novy063.jpg

 

 

novy062.jpg

 

Ez most így sikerült. A képeket  a roncsbringa facebook oldalán is megnézhetitek, de most mondom, az eleje nagy meglepetés lesz. Ellenben megtudhatjátok mivel is foglalkoztam az elmúlt hónapokban a bringák helyett. 

Hamarosan jön egy újabb vas, egy kicsi Giant, addig is jó szórakozást, meg egyebeket mindenkinek!

És ne feledjétek: "A szél az mindig szemből fúj!"

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://roncsbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr587439766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása