Bicikli felújítás, avagy Hercules új élete 3. rész
2012. május 31. írta: roncsbringa

Bicikli felújítás, avagy Hercules új élete 3. rész

Végre van egy kis időm folytatni a Hercules felújításáról szóló történetet. Tudom, megint sok idő telt el az előző rész óta, ezért ezer bocsi mindenkitől, főleg azoktól, akik már olvasni/látni szerették volna a folytatást.

Ne reménykedjetek, a bringa még nincs kész, de már látni az alagútból a fényt. Rendesen szopóágon voltam, de mára összeálltak a dolgok, de legfőképp az alkatrészek. Igaz nem teljesen, mert hát mit is csinálnék 1-2 internetes áruház szívatása nélkül. De csak sorjában...

Elkészült a váz, a villa, és minden amit festeni akartam. A színek tetszenek, a többivel vannak problémáim, legközelebb magamnak fogok fújni. Persze csak akkor, ha lesz mivel.

 

Sajnos nem vagyok egy fotomágus, a színek a Mercedes kódjai alapján lettek kiválasztva.

A váz közepén az időközben elkészült árvízkárosult bringa. A végén még lesznek képek róla is. 

 

 

 

 

 

 

 

Azért annyira nem rossz....

2 réteg alapozó, 2 réteg szín, 3 réteg karcálló lakk.

 

 

 

 

 

 

A gyári Alesa felni. Ez már nem lesz felgumizva, sajnos későn vettem észre a hajszálrepedéseket a küllőfuratoknál. A fűzésnél hamar láthatóak lettek, 5-6  lyuknál is.

 

 

 

 

 

 

Az agyak viszont maradnak. Nem volt egyszerű menet a hátsó felújítása, mivel a jobb oldali kónusz egyben a fékszerkezetet is tartja. Egy teljes napomba került, de megérte. Az egész belseje felújítva.

Az első: Sachs VT5000

A hátsó: Sachs HT5020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Sachs VT5000 szerkezei felépítése. 1-2 cuccot még lehet venni hozzájuk. Pl. hátsó fékszerkezet 19,50 euró. Ha valakit érdekel: www.jakuba.com/sachs/203.1-2D-E-F.pdf a Sachs dobfékekről, német, angol, francia nyelven.

 

 

Sikerült a stucnit is megmenteni.  Szerintem egy igazi szépség bújt meg a fekete festék alatt. A króm kicsit meggyötört.

 

 

 

 

 

 

 

 

 A Sugino hajtómű. 48-38-28, 175mm  karhossz. Kiváló az állapota.

 

 

 

 

 

 

 

 

Changistar fékkar. Ez is fekete volt, most alu. Elektromos bicajokról lehet ismerős ez a fékkar. (de nem  biztos)

 

 

 

 

 

 

Nagyjából ennyi maradt meg az eredeti Herculesből, ami vissza is kerül rá. Meg egy-két apróság, pl. csomagtartó. Nagy bánatomra nem sikerült  Suntour XCD 6000 első váltót és váltókart beszerezni, így a hátsó  dobozba kerül.

Viszont örülök, mert sikerült beszerezni egy-két  Shimano Deore cuccot a 90-es évekből, ezek egy része adoptálódik a Herkibe. Már beépítésre kész állapotban vannak. (úgy látom ez a rész egy fényképalbumhoz kezd hasonlítani)

 

 

 

 

 

Az elsőn még van egy kicsi javítani való. De csak esztétikailag.

 

 

 Kép 118a.JPG

 

 

 

A karok nagyjából egyidősek a váltókkal, csak LX-ek. A bowden már új bennük.

 

 

 

 

A pedálok a DX szériából kerültek. Nem csak szépek, elképesztő jó állapotban vannak. Friss zsírral, beállítva.

 

 

 

 

 

 Kép 120a.JPG

 

 

Balra az eredeti, jobbra az XT kormánycsapágy. Mind a kettő tökéletes. Sajnos a fekete nem passzol a színekhez,  a Hatta Vesta (Made in Japan) lesz visszaépítve. De egyenlőre bizonytalan vagyok...

 

 

 

Szóval itt tart most a Hercules projekt. Tarthatna előrébb is, de sokat időztem alkatrészek felkutatásával, és még mindig hiányoznak dolgok. Nincs nyereg, gumi, felni. Ezeket megrendeltem a netről, aztán pár nap múlva gyanús lett a dolog, sem visszaigazolás, sem szállítás infó, semmi. Újabb e-mail. Jön is válasz, a rendelést rögzítettük, mis meg rendeltük, jövőhéten szállítjuk. Itt kapott el az idegbaj, miért nem képes kiírni a nyomorultja, ha nincs neki raktárkészleten!!! De már ki kell várnom, elég nehezen tudtam összeállítani a csomagot.

Az elején ígértem, hogy a végén visszatérek az első képen látható árvizes bringára. Ismeretlen korú, noname bicaj, ami évek óta állt, aztán elázott.  Nincs benne semmi extra, gyakorlatilag csak a középcsapágy rohadt össze, kapott újat, és darabokra szedés után össze lett rakva friss zsírral, olajjal.  A Shimano 400-as agyak is  károsodás nélkül túlélték a hányattatást, az első váltót pedig törés miatt kellett cserélni.( Alivio)  Kapott még új gumikat (belül is), váltókarokat (Sunrace), fékbetéteket, szép új markolatot és sárvédőt. Kipróbáltam, nagyon hasít...

 

 

Kép 083a.JPG

 

 

Városi szaladgálósnak szerintem jó lesz.

 

 

 Kép 090a_1.JPG

 

Kép 087a.JPG 

 

 

 

 

 

 

A sárvédő saját termés. még alakulni fog.

 

 

 

 

 

 

Kép 081a.JPG

 

 

 

 

 

Szintén saját, bőrből. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mára befejezem. Hercules elemei lassan összerázódnak, reményeim szerint a következő részben már egyben is látható lesz.

Addig is jó szelet minden bringásnak, és kevés lengyel kamionost.

A bejegyzés trackback címe:

https://roncsbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr924557962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása